Happ New Year!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Miriam Stikkelorum - WaarBenJij.nu Happ New Year!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Miriam Stikkelorum - WaarBenJij.nu

Happ New Year!!!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

03 Januari 2010 | Australië, Brisbane


Whoops!

Lieve allemaal, daar ben ik eindelijk weer. Besefte mij ineens dat ik al heel lang geen blog heb geschreven en nu zie ik net pas dat de laatste blog alweer van 16 november was....niet dat jullie om een nieuwe vragen ofzo :-D
Maar goed, komt ie!

Op 19 november ben ik met mijn ouders naar Melbourne gevlogen om vandaaruit de trein naar Kangaroo Flat (Bendigo area) te pakken.
Mn zn drieen zij we door de hele omgeving gesjeest om op zoek te gaan naar de huizen waar mam heeft gewoond en de scholen waar ze op gezeten heeft.
Ook de reunie met Beverly, een oud school vriendinnetje, was geweldig. Zij heeft ons meegenomen naar Hardcourt en Castlemain. Ook de tour door Bendigo was geweldig...kunnen we nog 1 keer stoppen voor de fontein? :-D Heerlijk genoten van een lunch en voor mijn verrek naar Brisbane uit eten geweest. Het was super.
Ik vloog terug naar Brisbane en mijn ouders begonnen een paar dagen later aan hun rondreis. Zij gingen vanuit Melbourne naar Adelaide, daar op de Gahn trein richting Alice Springs, daar een tour in de Outback, vlucht naar Darwin, weer een tour en daarna een week relaxen in Port Douglas.

Eenmaal thuis gekomen vroeg ik me af wat ik aan het doen was...zoveel vrije tijd! Ik ben dus snel ook naar het reisbureau gegaan en vertelde dat ik 10 dagen op reis wilde en wat ik wilde zien. Uiteindelijk zag mijn reisschema er zo uit:

5 dec vlucht naar Alice Springs. Vanuit het hostel naar het centrum gelopen...en dat doe ik dus nooit meer. Ineens werd ik aangewezen door een groep aboriginals en ze waren aan het roepen/schreeuwen. Oei, gauw doorlopen dus. In het hostel heb ik Sarah ontmoet en zij had dezelfde tour als ik geboekt, extra gezellig dus. We besloten elkaar wat beter te leren kennen en waarom niet tijdens een biertje in de bar? Daarna nog gekke foto's gemaakt en toen naar bed. 6 dec Tour naar de Outback. Heb Uluru en de Olga's verkend en Sarah en ik maakten deel uit van een hele kleine groep. Een Deens gezin en een Franse wereldreiziger. Uiteraard zat Miep ook even op een kameel en werd haar belevenis zwaar verstoord door Outback Jack die uit Enschede komt :-D Deed me denken aan de film Volle Maan...boertje! Uluru was geweldig en je vergeet al die vliegen snel. De dag werd afgesloten met champagne...berekend op 24 personen hdden wij met zn 8en wat glazen extra :-D De volgende ochtend vroeg op (4u) en op pad voor de zons opkomst bij de Olga's.
7 dec zat het er na een tocht door de rotsformatie De Olgas op voor mij en ben ik op een coach richting Alice Springs gestapt, weer een nachtje in het hostel en op 8 december vloog ik naar Cairns.
In het vliegtuig had ik al extra chocolade en eten gekregen dus echt trek had ik niet. In het hostel aangekomen bleek ik ergens anders geboekt te hebben maar dat kon makkelijk omgezet worden...zucht, moe en dus op naar de bar :-D Natuurlijk zat ik meteen vast aan het gesprek met de vaste barklant die daar woont, maar goed. My leggs reach to heaven! Juist...gratis bier :-D
9 dec had ik een vrije dag omdat ik eerst met Melinda af zou spreken, de nicht van Wayne, was iets met de kinderen dus ging het niet door. Des te meer tijd voor mezelf en ik ben op mn gemak Cairns gaan verkennen. Ook meteen wat inkopen gedaan voor mijn volgende tour welke op 10 december begon.
3 Day Rainforest Adventure.
Vroeg in de ochtend een taxi naar de ontmoetingsplek genomen. Daar stond Miep dus te doen alsof ze erg ontspannen was...voelt een beetje als de erste dag naar een nieuwe school. Uiteindelijk bleek dat ik meteen kleine groep van mensen tussen de 18 en 30 op pad ging en dat was geweldig.Aan het begin een beetje aftasten maar daarna bleek dat we al meteen een hecht clubje hadden. Drie dagen lol en het voelde als twee weken. Niet dat het saai was maar we hebben zoveel gedaan.
We begonnen in Port Douglas...waar ik even met mijn ouders een theetje ging drinken, daarna zwemmen in Mosman Gorge, op naar Cape Tribulation waar we ook twee nachten sliepen. Natuurlijk heb ik ook de Jungle Surf gedaan en in Kuranda met de sky rail mee.
Mijn tour zat er al gauw weer op en ondanks dat ik mijn nieuwe vrienden zou gaan missen was ik blij want...die avond kwamen er nog 35 mensen bij :-O No Way Jose!
The Woolshed is the place to be in Cairns en ondanks dat mijn tour er officieel al opzat mocht ik nog me met het eten en feesten. Vanuit het hotel waar mijn tour eindigde nam ik een taxi naar mijn hostel en ik bleek de kamer te delen met Milena, een meisje uit Keulen. Binnen 5 minuten hadden we telefoonnummers uitgewisseld en spraken we af dat ze zou bellen als ze in Brisbane is. Ook zij zou naar de Woolshed gaan dus liepen we samen. Een super avond met een hoop lol. Mijn clubje bracht mij terug naar mijn hostrel en toen was het echt tijd om afscheid te nemen.
Gauw naar bed en dan op tijd weer op voor mijn volgende tour...De Reef Cruise!
De boot vertrok om 9u in de ochtend dus besloot ik al extra vroeg bij het ontmoetingspunt te gaan staan. Miep, 8u, present en klaar om Nemo te zoeken.
Om 8.50 kreeg ik het een beetje benauwd want ik geloofde niet dat ik de enige was die op die boot zou zitten. Ik besloot navraag te doen bij het bedrijf dat helicopter vluchten organiseren en zij hebben meteen de boot gebeld om te zeggen dat ik eraan komt. Wat bleek, het reisbureau beschikte over informatie datal 1.5 jaar oud is en dus niet klopt :-( Miep dus rennen over de pier want de boot vertrok bijna!
Daar stond ik dus, een beetje verloren want ik was als laatste aan boord en had eigenlijk de briefing al gemist.
Daarna lekker ontspannen op dek en wat mensen aangesproken. het kikte al snel erg goed (mede omdat ik tijdens mijn tour richting de wc's recht in de bak met wetsuits viel...benen in de lucht style) met Victoria en Jason (New York en Melbourne). Zij waren voor het duiken aan boord maar omdat Jason last van zijn neus kreeg besloten wij samen even te snorkelen, wat voor mij ook gezelliger was. Later gingen we van deze boot over op een andere die al op het Reef lag. De dagjes mensen gingen terug naar Cairns en Miep ging aan boord. Ik vond het accent van de supervisor al niet echt Aussie en later bleek ook dat hij Nederlands is. We kregen de kamerindeling en ik raakte ook in gesprek met de Canadese Jaycee en Scott. Na het eten besloot ik met een glas wijn en mijn boek buiten te genieten van alles wat er in de laatste week is gebeurd. Natuurlijk kon ik alleen een fles kopen dus zei de supervisor in het Engels dat het een grote fles is. Miep wilde toen zeggen dat ik graag deel ;-) maar dat leek me ongepast. Het meisje achter de bar zei later tegen mij dat Jan Nederlands is...haha, why speak English then :-D
Na de nachtduik kregen we het desert en na nog een goed gesprek met mijn nieuwe vrienden was het tijd om te gaan slapen. Hihi, wel apart want ik werd wakker en voelde dat de boot bewoog, ik moest me even beseffen dat ik op een boot op het Great Barrier Reef lag :-D Blessed.
De ochtend begon om 7.30 met een uitgebreid ontbijt en de eerste duik. Jason en Victoria besloten met mij te gaan snorkelen. Ik heb een schildpad en een haai gezien, parrotfish van het koraal horen eten en van alle kleurrijke vissen weet ik de naam nieteens. Het was overweldigend.
Na de tweede duik van de dag besloot ik dat het genoeg was, ik kon van vermoeidheid amper meer zwemmen, en ik besloot een praatje te maken met Jan. Die is 30 en woont hier nu 8 jaar...ik kan je zeggen dat het overduidelijk was dat hij uit de buurt van Amsterdam komt :-D Haha! Na de middagduik was het tijd om in te pakken en nog na te genieten in het zonnetje. De andere boot kwam ons ophalen en we zeiden gedag tegen het geweldige personeel.
Jason, Victoria, Scott, Jaycee en ik hadden afgesproken om elkaar in de avond te ontmoeten om deze geweldige trip goed af te sluiten. We dronken cocktails bij de lagoon in Cairns en namen iets te eten bij een geweldig restaurant aan de haven.
Het was super, het was geweldig, het was overweldigend.
Victoria en ik waren allebei erg toe aan een pedicure dus spraken wij de volgende ochtend af om dat te doen. Jason kwam er later bij en we liepen nog even langs wat winkeltjes omdat ik natuurlijk een rieten hoedje wilde :-) Nog even een ijsje gegeten en toen was het voor mij echt tijd om richting vliegveld te gaan en mijn vlucht naar Brisbane te halen.
Dikke knuffels en daar ging ze....
Op het vliegveld belde Jason dat zij er ook waren en we dus toch nog voor een aller-aller-aller laatste keer een biertje dronken. Ik was wel een beetje de Dupree van de trip maar het was geweldig...tijd om nu echt afscheid te nemen, ik moest boarden.
Eenmaal terug in Brisbane werd ik opgehaald door Damian, Maria en Zody. Snel even langs de Mac voor wat eten en toen naar huis. Mijn spullen uitgepakt en op naar bed want de volgende dag moest ik de kamer van mn ouders weer gereed maken en boodschappen doen.

Die vrijdag, 18 dec, was de dag van mijn Graduation Ceremony en ik wist niet hoe ik de dag door moest komen en daarom besloot ik Adam mee te vragen naar de middagfilm.
Helaas kon hij niet omdat hij zijn huis moest schoonmaken. Tijdens zijn studie woonde hij met huisgenoten en zij waren al verhuist. I.p.v het inschakelen van een bedrijf had hij aangeboden het huis netjes achter te laten.
Ik bood hem aan om te helpen zodat we de film misschien toch nog konden redden en anders in ieder geval een leuke middag hadden.
Tussen 10 en 11 kwam Adam mij halen en ik stelde hem voor aan mijn ouders. Adam en ik hebben een leuke connecie en we hebben eigenlijk altijd de grootste lol dus dat schoonmaken zou me wat worden.
Onderweg hadden we al de giegel door mijn vader die zich zo voorstelde: “Dit is mijn dochter, je brengt haar om 3u weer thuis” :-D Hahahaha!!!!
Tijdens het schoonmaken kwam de landlord nog langs voor een laatste inspectie en de broer van Adam, die de huur overnam, kwam langs om 1 en ander te tekenen. Even wat gedronken en toen zei hij: “ leuk kennis gemaakt te hebben”. Adam was het etentje voor zijn familie, voor na de ceremonie, aan het regelen en ondertussen hadden wij besloten dat ik en mijn ouders ook aan konden schuiven...leek ons wel gezellig.
Ik zei dus dat ik er die avond ook zou zijn dus zei ik “tot vanavond”. Weer verwarring bij broerlief en daarna zei ik dat ik er bij het eten ook zou zijn :-D Adam legde daarom uit dat ik die avond mijn Master zou krijgen en we met zn allen gaan eten.
Haha, toen vroeg de broer van Adam of ik ook naar Gundiwindy ga verhuizen...dat is waar Adam gaat wonen/werken.
Grote lol dus en op naar het laatste stukje schoonmaakwerk...de oven. Adam trakteerde mij op een lunch toen we klaar waren en vervolgens reden we naar mijn huis zodat ik me klaar kon maken voor de grote avond.
Jasmin, vriendinnetje van Uni, kwam ook en zij reed mij en mijn ouders naar de venue in de stad. Later kwamen Denise, Oma, Damian, Maria en Zody ook maar omdat ik een briefing voor de ceremonie had kon ik hen niet zien voordat zij kwamen.
Het was weer een geweldige ervaring en doodeng als je het podium op moet.... :-D Adam had zijn klasgenoten gevraagd ook voor mij te juichen en dat is duidelijk te horen op de video :-D
Na de ceremonie liepen de graduates eerst naar buiten en ondanks de drukte zag ik Adam al gauw. Ik werd voorgesteld aan zijn klasgenoten en we hebben wat foto’s gemaakt.
Na alle officials liepen we samen met Adam richting een Turks restaurant bij South bank waar we heerlijk hebben gegeten. Mijn ouders waren de hele tijd in gesprek met de vader van Adam en die is daar speciaal voor naar de andere kant van de tafel verhuisd...het was dus een goede sfeer.
Adam en ik gingen uit met zijn klasgenoten en mijn ouders kregen een ritje in de limousine aangeboden....de gehele avond werd dus is stijl afgesloten :-D

19 december hadden we een lunch met wat studenten en de ouders. Helaas was het anders dan geplanned en was Birna er niet bij. Stom geregeld want als je weet dat iemand vegetarisch is dan kijk je naar de kaart voordat je reserveert. Maar goed, na de ‘Deense’ lunch zijn we naar Birna gelopen en hebben we met haar ouders en broer Agnar (die in semester 1 heeft gestudeerd) geproost op onze prestatie. Toch nog een gezellige dag maar doodop en dus lekker naar huis.

20 december was de trouwdag van mijn ouders en overdag gingen we gezellig shoppen. Omdat ik al een paar keer bij The Hogs Breath Cafe heb gegeten leek het mij leuk om mijn ouders hier kennis mee te laten maken. Natuurlijk 1 grote rmp en alles ging mis. Ik voelde me wel een beetje schuldig dat dit de dag zo moest verpesten. 1 klein voordeel...de rekening werd leeggehaald en we betaalden niets. De manager schaamde zich rot.

Omdat mijn ouders de 27ste weer op pad gingen begon het bij mij ook weer te kriebelen. Ik wilde iets leuk doen met Kerst en Nieuwjaar, iets anders.
Op Eerste Kerstdag hadden we een lunch of BBQ met de familie van Wayne op de planning maar daarna zag ik weinig gebeuren.
Adam werkte tot laat in davond maar toch besloten we af te spreken...haha, hij kwam mij om 23.20 ophalen :-D Ach ja, maakt niet uit, even een biertje hier in de buurt.
Ik wilde heel graag naar het Woodford Folk Festival en ik vroeg dus of ik evt met hem mee kon. Uiteindelijk hebben we besloten dat ik op 31 december met de trein naar het festival zo komen en ik 2 januari met hem mee terug zou rijden. Toch nog iets om naar uit te kijken.

Tot die tijd had ik toch nog genoeg te doen want ik ging nog een keer lunchen met Birna en op 30 december kwam Milena (Duits keisje die ik in Cairns heb ontmoet) aan in Brisbane. Miep moest dus weer even voor tourguide spelen.

31 december in de vroege ochtend (6.30!) liep ik met mijn backpack richting de bus en nam later de trein en nog een bus en om 10u stond ik dan eindelijk in Woodford. Wristband gehaald en Adam zou mij tegemoet lopen...Yai, we’re here!!! Dikke knuffel en door de regen liepen we richting de tent en ontmoette ik Kurt & Stacy ook weer.
Het programma van de dag werd doorgenomen, even omgekleed en wachten op nog twee gasten. Zodra de club compleet was liepen we richting de poort en kon het avontuur beginnen...Miep op haar kaplaarzen had het prima naar haar zin.
In de avond hadden we 3 minuten stilte waarin je eigenlijk moest reflecteren op het afgesloten jaar. Helaas werd dit erg verstoord door mensen die geen respect voor stilte momenten hebben...en ik me dus afvroeg wat ze daar deden.
Maar goed, daarna begon de oudejaars ceremonie en gingen we de nacht in....die overging in de zonsopkomst ceremonie.
EEN NIEUWE ZON, EEN NIEUWE DAG, EEN NIEUW JAAR...EEN NIEUW DECENIUM.

Allemaal erg spiritueel en je merkte hoe dicht iedereen bij elkaar stond. Om 6u vond ik het wel mooi geweest en besloot ik even een dutje te doen...gaap, lange dag geweest.
Zoals ik ben was ik om 11u weer fris en fruitig maar lag de rest nog in een diepe coma..hoe werkt dat?!
Het kon nog wel een tijdje duren en dus besloot ik zelf mijn nieuwe dag kaar te halen en zelf wat rond te struinen. De andere gasten waren vertrokken en belde Adam mij dat hij, Kurt en Casey eraan kwamen. We gingen wat shoppen, eten, drinken en toen was het tijd voor de vuur ceremonie...het festival kwam ten einde.
Omdat iedereen kapot was lagen we om 23u al op bed zodat we de vpolgende ochtend op tijd alles in konden pakken, het zat er weer op.
Kurt en Casey gingen eerder weg omdat zij nog naar familie moesten en Adam en ik liepen nog wat rond op het festival terrein omdat veel winkeltjes nog open waren. Rond een uur of 12.30 waren wij ook klaar en liepen we terug naar de auto. Om 2u was ik weer thuis, dikke knuffel voor Adam want die vertrekt in de nacht van ¾ januari voor twee weken naar India.

Tsja, dus nu zit ik weer in Brisbane - Carindale en kan het maar niet bevatten dat dit mijn laatste drie weken zijn :-(
Vandaag ga ik gezellig naar Birna om te eten, dvd te kijken en de sauna in de gaan. Morgen naar Nancy en Martine komt ook....morgenavond tennissen met Jasmin. Dinsdag even niets denk ik en dan komen mijn ouders op woensdag.

Dit was dus een beknopte versie van mijn geweldige avonturen van de afgelopen 6 weken :-D Foto’s komen dinsdag!

Heel veel liefs van mij :-D

  • 03 Januari 2010 - 18:45

    Ans Jonkers ZenZ:

    Hallo Miriam, allereerst een gelukkig en gezond 2010 gewenst! Weer veel dingen gezien en beleefd, hartstikke goed! Ik begrijp dat je al bijna weer terugkomt naar Nederland. Geniet nog even van de laatste weken daar. Groetjes,

  • 05 Januari 2010 - 08:28

    Mirjam:

    Hey Mir,

    Voor jou ook de beste wensen voor een gelukkig, mooi & gezond 2010!!
    Weer een prachtig verslag, jee .. wat heb jij veel meegemaakt, leuk hoor!
    Nog even genieten in dat mooie land en dan terug naar het "echte" leven ... dat zal wel balen zijn.
    Hou je taai & have fun de laatste paar weekjes!!

    Liefs,
    Mirjam x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Ik ga het Master program Training & Development aan de Griffith University in Brisbane, Australië, volgen.

Actief sinds 13 Dec. 2008
Verslag gelezen: 1800
Totaal aantal bezoekers 55363

Voorgaande reizen:

22 Januari 2009 - 24 Januari 2010

Studeren in Brisbane

Landen bezocht: