BRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Miriam Stikkelorum - WaarBenJij.nu BRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Miriam Stikkelorum - WaarBenJij.nu

BRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

27 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam





Lieve allemaal
Miep is weer terug in Nederland :-S
De laatste weken in Brisbane zijn werkelijk voorbij gevlogen en steeds weer liet ik de gedachte aan mijn terugkeer niet toe. Was het uitstellen? Was het ontkenning? Voelde ik me gewoon thuis?
Even een beknopt verslag.


Na mijn laatste verslag of plaatsing van foto's heb ik er eigenlijk vooral voor gezorgd dat ik iedereen nog een keer zag.
Samen met Bernd en Nienke wat gedronken bij een koffie tentje in West End. Ik ben een nachtje over geweest bij Birna en haar broer was er ook; met zn drieen daarom gezellig in de jacuzzi en sauna gezeten waarna we uit eten gingen bij een nieuw Italiaans restaurant. De dag erna ben ik met de bus richting Nancy gegaan en ben samen met Martine nog op de thee geweest. De kleine kon ieder moment komen dus moest ik ervoor zorgen dat we elkaar nog even zagen. Mette kwam terug voor een bliksembezoek en is bij mij, Wayne en mijn ouders komen eten. De volgende dag spraken we af in de stad en na het eten ontmoette ik Sarah. Ik heb haar ontmoet in de outback en na mijn bezoek bij Nancy heb ik met haar een bakkie gedaan in Brisbane. Eerst woonde zij in Melbourne maar omdat ze het daar weer zat was besloot zij om door Australie te trekken. In Brisbane vertelde zij dat ze een road trip ging maken met een wicked camper en vroeg of ik meeging.
Een paar dagen leek me wel wat, ook in verband met het financiele plaatje, en dus spraken we die zaterdagavond af. Ik moest haar en de camper dus vanuit de binnen stad naar Carindale loodsen....goede test voor mij om te kijken of ik de weg een beetje weet :-D 20 minuutjes, best netjes :-D
Bij mij thuis de camper op de oprit gezet en Wayne had aangeboden dat zij in de extra kamer kon slapen...lekkere douche en dromen maar.

Op zondagochtend vertrokken we om even voor 10u richting Surfers Paradise en natuurlijk hadden we de kleding aangepast aan het vervoer...lekker hippie :-D De muziek en krakende bass deden het goed dus we waren er helemaal klaar voor.

We besloten een dag door te brengen aan het strand en daarna te kijken waar we zouden slapen. Nou, dat is nog een hele belevenis.

Plan A was om de dag erna naar een pretpark te gaan maar omdat de kaartjes erg duur bleken besloten we aan de kust te blijven.

Op de eerste dag dus naar het strand, mini-golf en op zoek naar een slaapplaats. Onderweg zagen we meerdere wicked campers en ze zien er allemaal anders uit, echt een sport!

Op Sunset Avenue voelden we ons erg thuis en daarom parkeerden we de camper naast een stel jongens die er al stonden.

Wij parkeerden en zij gingen net stappen...prima, lekker rustig. Zucht, totdat die gasten terug kwamen met 1 of ander gillend hysterisch en dronken grietje...noooooo!!!!!! We sliepen net :-( Tsja, korte nacht en daarom op tijd weer inpakken en wegwezen. Haha, wel weer een ervaring.

Ik wist dat er een mooi uitkijk punt is op Burleigh heads en stelde voor dat het een mooie dag voor een wandeling en uitzicht was.

Mooie foto's gemaakt en wij kregen het ook voor elkaar om van het pad te raken....zucht, dan maar via de woonwijk terug.

In de avond weer naar huis en Sarah reed door naar Brisbane om vervolgens aan haar tocht richting het noorden te beginnen.

Dinsdag 12 januari was Matty, die heb ik vaker genoemd en die ken je misschien nog van Jam Nights. Vreemd, heb eigenlijk geen foto's van hem :-D Anyway, Wayne en ik gingen even een biertje drinken en toen kon ik Matty feliciteren en meteen gedag zeggen. Er waren meer vrienden van hem en natuurlijk zat er ook een Portugees die in Zuid Afrika was opgegroeid. Meteen mijn Portugees even opgehaald en iedereen versteld doen staan :-P Blond and Brains...haha :-D

Wayne wilde om en uur of 23 weer naar huis maar begon nog wat te jammen met John, de broer van Matty, en Matt (die je nog kent van uni) dus daarom was het tegen 2u in de nacht dat we vertrokken.

Woensdagavond uit eten geweest, wederom in West End, met Bernd en Nienke. Steam Boat gegeten en het was heerlijk...en goedkoop.

Donderdagavond bleven Wayne en ik allebei thuis en besloten we een film te huren; The Proposal, hilarisch!

Op Vrijdag sprak ik met John af. Ik had gevraagd of hij zin had om gezellig wat te drinken ofzo en meneer maakte er meteen een hele dag van. Seafood lunch en spa bij hem thuis in Victoria Point. Prima en had het geweldig naar mn zin.

Je zou zeggen dat ik dan tijdens het weekend mijn tijd zou gebruiken om in te pakken en dergelijke maar ik was daar totaal niet mee bezig.

De Kleine van Nancy werd geboren, Lyla Hendrika...ik voelde me vereerd. Mijn eerste naam is namelijk officieel Hendrika :-D

Zucht, ik ga van hot naar her he? De laatste dagen gingen sneller dan snel en op maandag zag ik Martine nog even en zijn we als vanouds naar de Carindale shops gegaan. Fox natuurlijk ook mee want als vanouds verpestte ik zijn mama-dag.

Op dinsdag moest ik weer naar de shops om inkopen te doen want ik gaf voor een paar mensen een etentje en borrel voor mijn vertrek. Wayne, mama, Denise, Billy en Jasmin kwamen eten. Mijn Duitse vriend Christian kwam ook nog langs en dat was natuurlijk super. Wij waren de enige twee van ons groepje die nog in Australie waren en nu liet ik hem achter. Woensdag weer vroeg op om nog even op kraamvisite te gaan bij Nancy en daarna moest ik toch maar eens inpakken.

INPAKKEN, INPAKKEN, INPAKKEN......AAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH!!!!!!!

Hoeveel spullen kan een mens in een jaar verzamelen? Er was al 25 kilo met mijn ouders mee. Dan had ik een doos met papierwerk (20kg) een koffer van mijzelf en nog leek mijn kamer niets leger :-S

Wayne had nog wat dozen van zijn werk meegenomen zodat ik die kon vullen en kon posten. In mijn achterhoofd hield ik de gedachte dat ik toch terug zou gaan dus het posten/verschepen leek mij zo'n onzin. Maar ok, woensdagavond laat had ik dan eindelijk alles ingepakt. Martine zou mij donderdagochtend voor vertrek op komen halen zodat ik langs het postkantoor kon. De dozen die ik niet verstuur...papierwerk...kon ik bij haar opslaan. Geweldig en scheelt een hoop. Haha, en een garantie dat ik weer terugkom ;-)

Even gedag gezegd bij de buren en weer terug naar huis.

De afwas van dinsdagavond stond er nog en ik wilde dit niet bij Wayne achterlaten...hoewel hij zelf zei dat hij het zou doen. juist...die ken ik al.

Na middernacht waren we klaar en ging hij naar bed.

Donderdag dus met Martine naar het postkantoor geweest, 10.30 kwam Wayne nog gedag zeggen en om 11u kwamen Bernd en Nienke mij halen om naar het vliegveld te gaan. Slik, toen zat het er ineens op :-(

Het voelde wel alsof ik alleen even naar Nederland ging om iets af te maken/sluiten, weet niet wat ik voelde maar ik was vrij rustig.

Bij de beveiliging kwam ik erachter dat ik een green card in moest vullen maar dat hadden ze bij het inchecken niet gezegd. Uiteindelijk vriendjes gemaakt met die man dus was het niet zo erg dat mijn handbagage 9.2 kilo was....handtas (formaat strandtas) niet meegerekend.

In het vliegtuig zat ik heerlijk alleen op twee stoelen en helemaal achterin. De ervaring leert dat je dan veel aandacht van het kabinepersoneel krijgt en de daarbij behorende versnaperingen. De jongen voor mij sprak mij aan en vroeg of ik uit Nederland kwam. Het bleek dat hij op de vlucht naar Singapore zat om vervolgens over te stappen naar India. Hij werkt 9 weken in India en vliegt dan weer voor 4 weken terug naar Brisbane. Leuk detail....hij woont in Forest Lake, waar nancy ook woont :-) Hij werkt voor een Nederlands bedrijf, Van Oord, en daarom vroeg hij of ik Nederlands was.

Op Singapore besloten we in de roof top bar even een drankje te drinken, aangezien we allebei wat overstap tijd hadden en daar vroeg hij of ik soms bij Education Queensdland zou willen werken. Laat het toeval nu net zijn dat de tante van zijn vrouw...en haar moeder geloof ik ook....daar werken en hij zou dus proberen iets te regelen. Super, helemaal top :-D Kaartje gekregen en we houden contact. Als een echte gentleman heeft hij mij naar mijn gate gebracht en daar gingen wij weer onze eigen weg.

De rest van de vluchten verliep voorspoedig en voordat ik het wist zat ik in de vlucht van Londen naar Amsterdam. In Londen zei men al dat het 7 graden was...brrrr en na het landen op de Polderbaan kwam de piloot met de geweldige melding dat het 1 graad was....EEN GRAAD o_O

Nee, het leek erg somber en ik begon me steeds meer te realiseren dat ik terug was in Nederland....waar ik zo blij was toen ik vertrok.
De koffers lieten even op zich wachten maar na een kwartiertje kon ik dan eindelijk door de schuifdeuren......

Daar stonden mijn lieve vriendinnetjes met een spandoek (HIEPERDEPIEP WELKOM TERUG MIEP) en heerlijk overlevingspakket op mij te wachten. Ik wist dat Elvier er zou zijn omdat zij mij op kwam halen maar dat Marlies en Henrieke er ook waren was een dubbele verrassing.

Op naar de auto...oei, koud!!!!! Alles in de saxo van Elvier gepropt en door richting Noordwijk om even gezellig in De Punt een warme choco te drinken en een stuk appeltaart met slagroom te eten.

In Noordwijk kwamen mijn ouders en Zzjina mij halen om door te gaan richting De Heen. Ik had Zzjina al een jaar niet gezien dus ik was benieuwd hoe zij zou reageren. Mijn ouders kwamen naar De Punt en dus omhelsde ik hen....had ze 2 weken daarvoor nog gezien dus echt emotioneel was het niet :-P

Theetje gedronken en op weg naar de auto van Elvier om te koffers over te zetten. Blijkbaar rook Zzjina mij toen mijn ouders in de auto waren gestapt want met een hoop lawaai kwamen mijn ouders aanrijden bij Elvier. De schat, helemaal blij mij weer te zien :-)

Helaas dus ook weer afscheid moeten nemen van mijn dinnetjes en op naar De Heen.

Lieve allemaal...ik ben weer terug in Nederland en vanaf nu begint ook de voorbereiding want ik wil terug naar Australie. Ik wil terug naar Brisbane, ik wil daar werken en eventueel via een PhD.

Dit was mijn laatste verslag en ik wil degene die mij altijd zo trouw hebben gevolgd bedanken voor alle steun. In zware tijden heeft het mij echt geholpen en in goede tijden een motivatie.


Tot een gauw wederzien!

Heel veel liefs van mij :-D

  • 27 Januari 2010 - 20:32

    Marlies:

    ...terug uit Australie?.. Ben je weggeweest dan? Heb volgens mij een paar blogs gemist! ;-) Haha, ben blij dat je weer terug bent Mir! Nu maar weer hard sparen voor je reis terug, maar in de tussentijd gaan we wel veel bijkletsen he?! Incl de warme choco en appeltaart, hmmmmm...

  • 27 Januari 2010 - 21:20

    Ans Jonkers ZenZ:

    Hallo Miriam, welkom terug in ons KOUDE kikkerlandje. Dat is wel even een verschil voor jou. Op welke termijn wil je weer teruggaan naar Australie?
    Laat nog maar eens wat horen,
    groetjes Ans

  • 28 Januari 2010 - 07:09

    Maureen & ?:

    Welkom terug!!! Sterkte met de kou en de voorbereidingen voor een terugkeer!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Ik ga het Master program Training & Development aan de Griffith University in Brisbane, Australië, volgen.

Actief sinds 13 Dec. 2008
Verslag gelezen: 25930
Totaal aantal bezoekers 55464

Voorgaande reizen:

22 Januari 2009 - 24 Januari 2010

Studeren in Brisbane

Landen bezocht: